صفحه اصلی > سخنرانان کلیدی
.: سخنرانان کلیدی

دکتر Georgios N. Yannakakis دانشیار دانشگاه Malta با h-index چهل و سه و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی بازی‌های رایانه‌ای است. زمینه‌های تحقیقاتی او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity ،Game Technology

رزومه‌ای ایشان را از اینجا ببینید.

  چکیده سخنرانی ایشان به شرح زیر است:

Title: AI designing games for us... with (or without) us

 Abstract: Can computational processes and machine-crafted artifacts be considered creative? When does this happen and who judges after all? What happens when we create together with a creative machine? Do we merely create together or can a machine truly foster our creativity as human creators? When does such co-creation foster the creativity of both humans and machines? In this talk I will address the above questions by positioning computer games as the ideal application domain for artificial intelligence for the unique features they offer. Advanced methods for autonomous game design,procedural content generation and AI-assisted game design will be showcased via a plethora of projects running currently at the Institute of Digital Games.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پروفسور Tobias Greitemeyer استاد تمام دانشگاه Innsbruck اتریش با h-index چهل و سه و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزه‌ی روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای است. زمینه‌ی تحقیقاتی اصلی او روانشناسی اجتماعی است و در مورد Prosocial Games و Violent Games مقالات فراوانی دارد. رزومه‌ای ایشان را از اینجا ببینید.

 چکیده سخنرانی ایشان به شرح زیر است:

Title: The impact of prosocial video games on prosocial and antisocial outcomes

 

:Abstract

Recent representative national surveys suggest that more than 90% of teens play video games,with the average amount of playing time being around 13 hours per week. Given these numbers,there has been growing interest in the consequences of video game play. Most researchers so far have stressed negative effects of video game exposure. However,depending on the content and context of the video game,positive effects are also conceivable. In fact,playing prosocial video games (where the goal is to benefit another game character) is associated with increased helping behavior and decreased aggression. Data will be presented that document these phenomena but also address the underlying psychological processes.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نت‌ماربل یکی از 10 شرکت برتر توسعه‌دهنده‌ و ناشر بازی‌های PC و موبایل در دنیاست. شعبه‌ی EMEA این شرکت روی منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقا تمرکز دارد و آقای باریش اوزیستک (
Baris Ozistek) مدیرعامل Netmarble EMEA دعوت ما را برای یک سخنرانی کلیدی در کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان پذیرفته است. باریش مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی Gamegarage استانبول نیز هست و بهره‌گیری از تجربیات او می‌تواند بسیار مغتنم باشد.