برای سومین سال پیاپی و برای نخستین بار با رویکرد بینالمللی، دانشگاه اصفهان میزبان معتبرترین رویداد پژوهشی کشور در حوزهی بازیهای رایانهای است. سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» که از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، محلی برای ارائهی پژوهشهای جدید در شاخههای مختلف بازیهای رایانهای از جمله روانشناسی، جامعهشناسی، فناوری اطلاعات، هنر، پزشکی، مدیریت، اقتصاد و سایر علوم وابسته است تا محملی برای تحلیل و تولید بازیهای رایانهای فاخر باشد. ظرفیتهای سرشار صنعت بازیهای رایانهای در خلق ثروت در کنار کارکردهای آن در حوزههای هدفمند مانند آموزش، درمان، تبلیغات و فرهنگسازی در کنار آسیبهای بالقوهی آن از جنبههای مختلف، نیاز به پژوهشهای عمیق در این حوزه را بیش از پیش عیان میسازد و دانشگاه اصفهان بنا بر رسالت خویش و پس از برگزاری
اولین دوره کنفرانس در بهمن ماه ۱۳۹۴ و
دومین دوره در بهمن ماه ۱۳۹۵، امسال نیز به این مهم همت گماشته است.
کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها»
• از حمایت نهادهای معتبر علمی و فرهنگی و اجتماعی سود میبرد.
• امکان ارزیابی ایدهها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکهی پژوهشی کشور در حوزهی بازیهای رایانهای (شامل بیش از 200 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای داخل و خارج کشور) را فراهم میآورد.
• مقالات شما را در معتبرترین نمایههای داخل (سیویلیکا و ISC) و خارج کشور به پژوهشگران دیگر عرضه میکند.
• با مجلات معتبر علمی داخل و خارج کشور در ارتباط است و برای چاپ نسخهی گسترشیافتهی مقالات برتر کنفرانس با آنان رایزنی مؤثر انجام میدهد.
• به لحاظ سابقهی برگزاری، اصالت، ماهیت علمی برگزارکنندگان و رعایت اصول علمی در داوری و پذیرش مقالات، اعتبار پژوهشی مقالات پذیرفته شده در آن تضمین شده است.
• امکان ارتباط مستقیم شرکتکنندگان با شاخصترین پژوهشگران داخل و خارج کشور در حوزهی بازیهای رایانهای که امسال مهمان کنفرانس هستند را فراهم میکند.
• با دعوت از مهمانانی از دانشگاههای فعال جهان در حوزهی بازیسازی، فرصتی ناب برای رایزنی با آنان جهت ادامه تحصیل در این رشته را فراهم میکند.
• میزبان شرکتهای فعال در حوزهی تکنولوژیهای نوین بازیسازی است تا در کنار پژوهشهای علمی، شرکتکنندگان را با آخرین دستاوردهای فنی نیز آشنا کند.
نگاه ویژهی این دوره به فناوریهای نوین شبیهسازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی اختصاص دارد و پژوهشهای مرتبط با این محورها جایگاه ویژهای خواهند داشت. مانند ادوار قبل، ماراتون بازیسازی نیز همزمان با کنفرانس برگزار میشود تا بازیسازان نیز در این رویداد سهم ویژهی خود را داشته باشند.
کمیتهی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، بازیسازان، صاحبان دانش و فن، مدیران اجتماعی و فرهنگی و کلیهی علاقمندان و صاحبنظران دعوت میکند با حضور خود در این رویداد پژوهشی و ارائهی مقالات و محصولات ناب خود، به رونق این کنفرانس که متعلق به تکتک آنهاست، کمک کنند.