مدرس کارگاه مهندس محمدجواد درویشی است. او از دانشگاه شاهد تهران کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی خود را اخذ کرده است و تخصص او Computational Neuroscience است.
به شرکتکنندگان در کارگاه، گواهی رسمی از طرف آزمایشگاه ملّی نقشهبرداری مغز و دبیرخانه کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» اعطا خواهد شد.
چکیدهی مطالب ارائهشده در این کارگاه به قرار زیر است:
نسل جدیدی از بازی های رایانه ای در راه هستند که از سیگنال های مغزی برای ارتباط، کنترل و تغییر استراتژی بازی استفاده خواهند کرد. این نسل از بازی ها بسیار هیجان انگیز و احتمالا معتاد کننده خواهند بود. این بازی ها احتمالا بدون دسته، صفحه کلید و جوی استیک کار خواهند کرد و تنها با یک هدفون، میکروفون و در نهایت یک هدبند کنترل بازی را در دست خواهید داشت. علاوه بر کنترل های ابتدایی این بازی ها با شما بازی خواهند کرد!
در واقع با سنجش میزان تمرکز، احساسات و هیجانات بازی کننده به تغییر روندها و استراتژی های بازی می پردازند و بازی کننده را به چالش خواهند کشید. منحصر به فرد بودن سیگنال های مغز و الگوهای جمع آوری شده باعث می شود بازی، مناسب بازی کننده و مطابق علایق و ظرفیت او باشد. همچنین می توان از این نسل از بازی ها برای بهبود مهارت های کودکان و یا درمان برخی از ناتوانی ها استفاده کرد. به این صورت که روند بازی طوری طراحی شود که به تقویت توانایی های شناختی مشخصی کمک کند. از آنجایی که این آموزش به صورت طبیعی و مداوم به فرد منتقل می شود بازگشت به دوره و علایم بیماری به ندرت اتفاق می افتد و این مزیتی بزرگ نسبت به دارو درمانی است. این بازی ها به هدست مناسب برای خواندن و رمز گشایی سیگنال های مغزی، رابط هایی برای هر گجت متداول و سازگاری با تمام سیستم عامل های مدرن و محیط های توسعه نیاز دارند.